Home » Jurnal » Wasting my young years

Wasting my young years

Singură într-un amfiteatru, în aşteptarea celui mai bizar examen din istoria mea personală, cu încă două ceasuri de omorât (pe lângă celelalte trei, care s-au scurs irecuperabil), nu încape îndoială că ultimul lucru la care mă aştept e să aud cum răsună o cântare bisericească pe holurile pustii ale spitalului. “Dumnezeu este Domnul şi S-a arătat nouă.” Am impresia că mi-am dat duhul şi că am ajuns într-o lume idilică dintr-un cer nemeritat, unde bătaia de joc a fost eradicată ca variola şi respectul față de oameni domneşte pretutindeni. Aşa să fie? Să-L fi prins pe Dumnezeu de picior chiar când gândeam că m-am blocat ireversibil în mocirla asta pestilențială? 

Dar e doar o impresie. N-am murit şi nici nu mă aflu într-un spital de psihiatrie. Sunt într-un spital de boli somatice, ținând piept încă o dată monstrului Goliat, ce s-a înfățişat în viața mea sub forma UMF-ului din Bucureşti. Nu mai număr ceasurile care s-au scurs de florile mărului pe pâraiele cortizolice din serul meu. N-o să le mai recuperez niciodată, iar UMF-ului nu-i pasă de asta câtuși de puțin. Ca atare, o să mă prefac cât pot eu de bine că nu-mi pasă nici mie.

*

Culmea empatiei literare: să ajungi să-l înțelegi dureros de bine pe Gelu din „Jocul ielelor” abia după ce ai parte de o zi (a se citi „viață”) întreagă de neobosite repuneri în scenă ale „Cântăreței chele”.

Cortina a căzut abia la ora 22:09 şi e greu de explicat cum de n-am căzut şi eu împreună cu ea. Jumătatea plină a paharului e că şansa de repetabilitate a acestei bizarerii e minimă, căci oamenii de la pneumo par ceva mai sănătoşi la cap şi e puțin probabil să ne țină până mai târziu de miezul nopţii la examenul din săptămâna care vine. Dar mai ştii? Vorba cântecului: Ça n’a aucun sens/Méfiez-vous des apparences.

Leave a Reply

