Home » Jurnal » Keep calm and carry on

Keep calm and carry on

Personajele din Epopee îşi văd de viețile lor pe făgaşul nostradamic trasat de propriul meu condei; unii se căsătoresc, unii se aniversează, alții dau colțul, iar eu izbutesc, pentru întâia oară, să scriu ceva de la înălțime, cu capul în nori. Fiecare, după posibilități.

Voilà:

Dragă Londra,

În urmă cu 7-8 ani nu mi te-nchipuiam altfel decât fiind oraşul meu adoptiv; m-ai fi primit cu mărinimie în brațele tale, aş fi fost traducătoare la ambasadă, iar librăriile tale mi-ar fi găzduit pe rafturile lor cel dintâi volum de versuri publicat, care ar fi avut pe copertă un motiv de caligrafie arabă. Probabil că aş fi împins de-un cărucior cu un plod plângăcios prin parcuri mişunând de veverițe zglobii, aş fi mâncat doar chips-urile din fish and chips, iar viața mea s-ar fi scurs la fel de monoton ca picăturile de ploaie de pe streşinile caselor tale cu acoperişuri brun-roşietice.

Dragă Londra, astăzi ți-am aterizat totuşi în brațe – însă provizoriu, fiindcă acum, tu nu mai eşti destinația, ci “doar” calea. Şi ştii ceva? Nu mi te mai poți înfățişa nici măcar în umbra nostalgică a trecutului, căci pentru mine, ți-ai lepădat de mult acel veşmânt ros de molii. N-ai fost să fii tu, nu-i nicio tragedie în asta. Poate niciun alt oraş “nu va fi să fie”, poate o să umblu toată viața ca țiganul cu cortul – o lună-ncoace, o lună-ncolo, trei luni dincolo– căutând frenetic, respirând identitatea popoarelor în încercarea de a mi-o însuşi pe cea proprie mie, trăind eclectic şi dormind pe nisipuri mişcătoare.

Nu pune nimicurile astea la suflet, dragă Londra. E adevărat că Guinness-ul îți bate peştele cu cartofi prăjiți la curul gol, dar tu nu trebuie să fii mâhnită. E şi mâine o zi, ne-om intersecta noi în vreo circumstanță dacă aşa va trebui să se întâmple. Iar acuma, dacă o fi să te superi, ți-o spun pe aia dreaptă: “Frankly, my dear, I don’t give a damn.”

Leave a Reply

