Home » France » Un vrai gentilhomme

Un vrai gentilhomme

Incredibil! Şocant! Senzațional!

Mă îndrept spre bucătărie, cu gândul să îmi pun două ouă la fiert. Ajunsă acolo, constat că ochiul principal al plitei e ocupat de o ditamai oala de lut cu design artizanal şi cu un capac conic bizar, din care ieşeau aburi cu iz legumicol. Îmi aşez crăticioara pe ochiul cel liber şi mă întorc în cameră, ştiind că apa avea să fiarbă cu viteza melcului.

După vreun sfert de ceas, mă întorc să văd dacă ouăle mele au început să fie cuprinse de bulboci. Nțu, că geamul era deschis şi plita se încingea şi mai greu din pricina asta. Oala de lut nu fusese mişcată din loc, însă dăduse pe dinafară şi stropise într-un hal gresia şi masa cu zeama maronie din interiorul ei.

După un alt sfert de ceas, fac încă un drum până la bucătărie, gândind că ouăle trebuia să fi fiert în atâta vreme, ce mama necuratului. Dar ce să vezi? Un tip înalt şi simpatic, cu o alură care sugera că nu mănâncă decât în oraş – ce băşina Gherghinii ar căuta într-o bucătărie unul ca el?! -, examina minuțios starea de ebuliție a vinetelor, a ardeilor şi a roşiilor îngrămădite în oala de lut. Mai mult chiar, când îmi dădu “bonsoir”, făcu contact vizual cu mine şi îmi zâmbi, după care se apucă să curețe dezastrul rezultat în urma procesului de pregătire a hranei. Rămân cu gura ca la dentist, îmi iau ouăle şi tălpăşița şi mă retrag de îndată sub carapacea mea contemplativă.

Să curețe în urma lui! Aşa ceva eu n-am văzut de când locuiesc în căminul ăsta, nici măcar la exemplare aparținând sexului opus. Uite, dom’le, că se (mai) poate…

Leave a Reply

