Home » français » D’un amour perdu

D’un amour perdu

În nişte circumstanțe similare frigiderului, am dat de un biblioraft abandonat pe bulevard, în dreptul unor tomberoane. Că o fi bine, că o fi rău, mi l-am însuşit. În interiorul lui am găsit un plic ce conținea o poezie pentru o anume Hélène, “din partea unei iubiri pierdute.”

“Culmea e că n-am reuşit niciodată să scriu acest poem câtă vreme eram îm brațele tale, cu toate că mi-am dorit enorm”, mai scrie el cu amărăciune într-un P.S..

Heh. Şi în loc de P.P.S, poate ca să mai atenueze gustul de pelin al constatării anterioare, îi trimite fostei iubite şi nişte pupici dolofani, din bezea tăvălită prin ciocolată.

Numai mie mi se putea întâmpla asta, nu?

Desenul ăla cu soarele mâncat puțintel de norul cel mare “pe care l-am chemat cândva, demult” m-a înduioşat cel mai tare.

Hmm, dar adineauri m-a fulgerat un gând tulburător. Dacă Hélène nu a primit niciodată scrisoarea, având în vedere că pe lângă ea, am mai găsit şi o chitanță pe nume bărbătesc? Pare improbabil să fie noul soț al Hélènei, doar n-ar ține o corespondență atât de intimă lângă bagatelele birocratice ale vieții conjugale. Şi nici taică-său nu cred că e, că nu are nici 38 de ani împliniți. Ipoteza mea e că el n-a avut niciodată curajul să-i trimită poemul muzei sale etern pierdute. Dar asta nu înseamnă că poemul trebuie să fie şi el aşijderea muzei, nu? Ce-ar fi să-mi bag un pic nasul în stilul clasic à la Amélie? Momentan, ştiu cum îl cheamă pe el şi unde stă. Din hârțoaga cealaltă, am dedus că ar fi plecat să facă armata în Corsica, la apusul mileniului trecut.

Mai rămâne doar să o găsesc pe ea. Dacă scenariul ăsta dramatematic are vreo fărâmă de verosimilitate.

Leave a Reply

