Home » English » A little less delicate

A little less delicate

Gata, m-am hotărât. O să intru în silentio stampa. Relativ, pentru că dacă aș tăcea definitiv, glasul tuturor gândurilor care mă cutreieră m-ar asurzi sufletește. Să-mi bag picioarele, fac ce fac și tot la tonul ăsta melodramatic și al naibii de ridicol recurg. Oare chiar nu-s în stare să schimb deloc gama? Oare să sufăr de handicapul de a fi incapabilă să scriu despre lucrurile frumoase care mă înconjoară?

Sunt în sudul Franței de aproape două luni și ar trebui să am toate circumstanțele necesare găzduirii beatitudinii în viața mea. Weekend-ul trecut, am simțit – pentru prima oară de când sunt aici – că momentul se întâmplă acum, că visul e trăit în prezent și că e cam imbecil să recurg la diateza pasivă când vorbesc despre el, având în vedere că eu sunt figura activă care i-a pus rotițele în mișcare. Să mergi pe stradă în mânecă scurtă  la începutul lui noiembrie, iar soarele să se reverse asupra ta și asupra ambarcațiunilor ce plutesc domol deasupra azurului penetrant al mării, potecile unduioase să fie împrejmuite de palmieri, bonsai și măslini indiferenți față de vitregiile toamnei continentale, iar din curți să răzbată un parfum ușor de flori primăvăratice, pe fondul ciripitului unor canari mici, mici de tot, camuflându-se cu ghidușie printre lămâi și smochine – iată ce înseamnă să lași totul în urmă și să trăiești în altă lume.

Am zis „să lași totul în urmă”? Mda, scuzați-mi imbecilitatea.

I wish I was a little more delicate.

Practic, Sarah Jaffe mi-a futut somnul de noaptea trecută, pe care l-am recuperat peticit azi după-amiază. Ce noroc că am scăpat la 11 de la spitalul unde nu fac decât să mă țin după curul externilor francezi, fiindcă (din nou, dar vai, ce surpriză) mă simt incapabilă și inutilă. Dar am zis că punem stop dramelor, nu? E adevărat că sunt mai amuzantă și mai comunicativă (inclusiv în limba franceză) în diminețile consecutive insomniilor, când bag 250 mL de cafea in bolus și-mi dau rețelele neuronale de-a berbeleacul. Dar bietele de ele, nu se știe cât timp vor mai face față unor tratamente astfel de brutale, care au darul de a le scurta de fiecare dată durata de viață – și-așa cu mult mai limitată decât a celorlalte surate ale lor cu membrană, citoplasmă și nucleu.

Go back to bed, Liz.

Go back to bed, Ancuța.

Shut up, bitch. I’m fabulous. Don’t believe me? Take a look at this:

20161106_143639

Acum pe bune, oare câți oameni au mai făcut asta până acum? Să șadă blând la umbra unui bonsai, pe buza unei prăpăstii adânci de câteva sute de metri, și să-l citească pe Maupassant, care istorisește cum în realitate, Coasta de Azur nu e decât un uriaș cimitir pentru ftizicii veniți aici în trecut, în speranța că fotonii omniprezenți trei sute de zile pe an aveau să le mai împiedice bacilii să se împuieze la fel de nebunește ca în mod normal?

Beach, please. I’m fabulous. Cu nădușeala în spinare, cu febră musculară la picioare și cu ghetele prăfuite de calcarul năbădăioaselor și labirintinelor Calănci, îmi scot caserola cu cușcuș din rucsac și mă înfrupt din ea, la poalele unui refugiu care pare a fi un soi de altar al destrăbălării pentru drogați și cupluri în perioada de rut. Poate ar fi trebuit să stau acasă și să învăț. Poate ar fi trebuit să mă autointroduc într-o cisternă cu formol și să mă mumific, să-mi suprim toate chemările interioare și să nu văd nici în stânga, nici în dreapta ochelarilor de cal medicali.

Poate ar fi trebuit să fiu oarbă și muncitoare ca un măgar în pantă.

Poate ar fi trebuit să fiu delicată ca o camelie albă, rafinată, pretențioasă, amatoare de teatre și muzee și cheltuitoare mai ceva ca o prostituată de lux.

Poate  n-ar fi trebuit să fiu eu. Dar ce să vezi. Asta ești, cu asta defilezi.

Și, mai presus de toate, nu uita că ai dreptul de a fredona melodia asta sub duș şi pe străzi, chiar dacă falsezi îngrozitor şi chiar dacă Thomas, chirurgul urolog ăla bun şi poliglot şi care ascultă muzică mişto şi mai e şi singurul de pe secție care-ți ştie numele a uitat deja de existența ta.

Leave a Reply

