Home » Jurnal » Blugi, colanți, a şti şi a nu şti

Blugi, colanți, a şti şi a nu şti

Dacă mai exista vreun singur dubiu, acesta a fost spulberat astă-seară. M-am îngrăşat. Colanții în care am dormit în ultima noapte petrecută în Dublin (fiindcă îmi jigărisem toate hainele pe insulă) nu îmi mai vin decât cu foarte mare greutate. Bucile mele se simt în ei ca o balenă silită să încapă în imitația aia minusculă de feribot cu care am fost la dus pe Inishbofin. Nasol.

Proba extremă, însă, – îmbrăcatul blugilor skinny rupți în genunchi – nu m-am încumetat să o fac. În anul 1 de facultate plezneau de pe mine, nu puteam închide decât un nasture din cei doi, deşi nu-mi amintesc să fi fost aşa de grasă – mai ales pe sfârşit, când mâncam numai câte două felii de pâine cu margarină pe zi. În anul 3 cred că am atins apogeul descărnării; nu numai că puteam închide cu uşurință ambii nasturi, dar aproape că şi cădeau de pe mine, cu toate că pe atunci mâncam ca un om ceva mai sănătos la cap.

În anul 5, mi-e pur şi simplu frică să-i încerc. Posibil să-i fi cărat după mine atâta amar de drum degeaba, nu ştiu. Până la urmă, în asta constă frumusețea de a nu şti – orice scenariu pare la fel de posibil, oricât de atroce – sau, dimpotrivă, de eliberator de endorfine – ni s-ar arăta în primă instanță.

Sau cel puțin asta credeam înainte să îmbrac colanții din Dublin, un alt etalon neomologat al slăbiciunii mele trupeşti. Nu mai e chip de negare, iluzia s-a destrămat.

Şi totuşi…ce-ar fi dacă, prin reducere la absurd, blugii n-ar fi de aceeaşi părere cu colanții?

Păi, probabil că s-ar duce pe apa sâmbetei ce stă pe cale să se scurgă şi cel din urmă pilon nesurpat ce încă-mi ține în picioare fundamentul logicii şi al sensului vieții.

Dar poate în asta ar consta tot farmecul ce-ar umple golul inamovibil şi flămând dincolo de care sălăşluieşte intangibilul – în surparea a tot ceea ce credeam că ştiu.

Leave a Reply

