Home » Jurnal » Georgia

Georgia

Ziua Victoriei începu cam prost. După gardă, proful o atenționă că trebuie să-și schimbe ținuta, fiindcă hanoracul de alergat cu mâneci lălâi și ditamai gluga nu corespundea normelor de igienă ale secției și că de asemenea nu ar trebui să dea un exemplu nepotrivit prin conduita ei. Apoi, un pic mai mult sau mai puțin agresiv, rusnacul cu nume franțuzificat și identitate așijderea făcu o mustrare colectivă, chipurile fiindcă găsise ieri în sala de raport nește pahare cu cafea, care lăsaseră de altfel și nește pete pe masă. Aș dori ca acest comportament să nu se perenizeze; aici e sală de raport, nu vreau să mai găsesc cafea pe mese și să fiu nevoit să fac eu menajul. Sper că ne-am înțeles.

Făptașul fusese, după cum el însuși recunoscu cu seninătate (bineînțeles, asta după ce proful se cărase), nimeni altul decât Marius – FFI-ul român care îmi inspirase un sentiment de dubioșenie încă din prima clipă în care îl zărisem. De altfel, am impresia că sub chipul lui se ascundea asasinul din visul meu de pe la începutul lui noiembrie, în care fusesem otrăvită cu nu știu ce praf presărat în cuș-cuș.

Iar ziua Victoriei continuă și mai prost decât începuse, culminând cu un acces nervos de plâns în vestiarul externilor, în compania lui Marius – care încerca să o calmeze, sugerându-i să facă ce vrea, fiindcă el nu avea să o împiedice (??).Trecui peste faptul că în cursul aceleiași zile, tot Victoria cea al cărei fard de pleoape cenușiu-sidefat se transformase într-un noroi de lacrimi mă pusese să fac pe brancardierul și să duc un pacient cu căruciorul la coronarografie; ba chiar o compătimii nițel, dorindu-mi să nu mă aflu vreodată în postura ei – singură, cu 40 de pacienți, și cu doar trei săptămâni de internat la activ, pe o secție de nebuni unde nimeni nu-ți spune ce și cum să faci mai exact – tu trebuie să îți dai seama singur-singurel. Nu e de mirare astfel că mademoiselle W., mai mare decât mine cu nici măcar un an, are mai mereu alura că e NF sau că deține un membership secret la Clubul Cotoroanțelor, prezidat de către unica şi irepetabila Cecilia – această Cruela a chirurgiei digestive, cu 101 scaune sub formă de scibale dispuse concentric în chip de (g)aură personală. Ah, da! Cecilia! Cea care, contrar tuturor așteptărilor mele, îmi zâmbi azi-dimineață, când intram pe secție cu căciula neglijent trasă pe urechi și cu Pink Martini cântându-mi empatic în căști supliciul cotidian – je ne veux pas travailler. Je ne veux pas travailler, je ne le veux point, însă cum Cecilia îmi surâsese, era semn clar că…nu știu. Chiar sunt incapabilă să pătrund dincolo de semnificațiile acestei întâmplări născute din burdihanul cel fără de sfârșit al tenebrosului haos universal.

Ziua mea începe cu adevărat abia după ce vin de la spital. După ce-mi fac de mâncare, am mai întotdeauna grijă să mă debarasez de sarcinile cele mai puțin plăcute și să scot vinul cel bun din pivniță abia la sfârșit. Însă azi o să fac o excepție de la regulă, pentru că pur și simplu nu-mi arde să învăț. Am hotărât că în weekend voi escalada masivul Garlabane, de pe lângă Aubagne, iar în ceasurile ce vor urma, cred că o să escaladez cele câteva zeci de pagini care mi-au mai rămas din Șoareci și oameni.

Azi ador în mod deosebit mirosul vanilat-migdalat de madlene,  textura onctuoasă lăuntrică a pungii de plastic în care ele sălășluiesc și… o melodie. Georgia.

Ah. Aș putea să trăiesc toată viața cu madlene și cu baghete. Și cu Chet Faker.

Sau numai cu Chet Faker și cu câte-o madlenă din an în Paște.

Later edit. În loc de Șoareci și oameni, n-am reușit să escaladez în realitate decât vreo patru ceasuri de somn. Să vedem cine o să-și blesteme nopțile la noapte și zilele mâine dimineață, când o să aibă ochi de buhă și o să pară înmiit mai NF și mai cotoroanță decât Victoria și Cecilia laolaltă.

Leave a Reply

