Home » Fără categorie » Solenoid. Un an.

Solenoid. Un an.

Dacă mai vrea cineva, prin reducere la absurd, să-mi facă vreun cadou de Crăciun sau de ziua mea, luați-mi, vă rog, „Solenoidul” lui Cărtărescu. Am citit câteva pagini și pare o carte mare (de fapt, nu pare, ci chiar e) și bună – cam ca o pizza „Diavola” cu diametrul de 41 de cm. Iar mie mi-e tare foame în perioada asta, dar nu de radiologia lui Georgescu sau de chirurgia multor altora; astea-s verzăciuni insipide, cu indice glicemic și de satisfacere intelectuală tinzând spre zero.

(20 decembrie 2015)

Nu știu de ce, însă citind cuvântul „Solenoid”, mi-am imaginat o…savarină. Mie nu-mi plac savarinele. Însă acum parcă aș înfuleca una-două-trei.

Un an de la Solenoid? Cam incredibil că până acum nici nu mi-am depănat impresiile finale.  Dacă a fost o carte bună sau proastă, nu-s eu în măsură să mă pronunț. Ce știu cu siguranță e că mi-a făcut sărbătorile mai vii și că m-a ținut pe linia de plutire în timpul învățatului pentru chirurgie, precum și atunci când începuseră să-mi înmugurească-n minte cele dintâi gânduri (tulburi) de Erasmus.

Dacă apele-s mai limpezi acuma, probabil o fi și contribuția cărții ăsteia pe undeva la mijloc. O fi, nu știu, iarăși nu-s eu în măsură să mă pronunț.

Leave a Reply

