Home » Fără categorie » Strălucirea din ochii unui Om

Strălucirea din ochii unui Om

Când o să zăresc strălucirea pe care-o emană omul ăsta și-n privirile oamenilor din jurul meu, poate-poate o să am motive să scot nasul din sălbăticie. Știu că sclipirea aia nu e singulară, n-am niciun dubiu, dar nu pricep de ce nu se-ndură să răzbată până-n pădurea mea de mistreți, de litere și de crezuri tâmpe. De ce în câmpul meu vizual cresc cucuta și mătrăguna în locul orhideilor și-al cocotierilor? Fac eu ceva greșit? N-am semănat ce trebuie? E apa prea dură? Ori ar fi mai înțelept să mă resemnez că sunt, pur și simplu, varză la grădinărit și că mai bine mi-aș vedea de mistreții mei din codru?

Frumusețea va salva lumea, cugeta cândva maestrul Dostoievski. Da, dar pentru asta trebuie să ai simțurile ascuțite, ca să o poți cuprinde în integralitatea dimensiunilor sale alambicate – și, nu de puține ori, deghizate sub cele mai nebănuite înfățișări.
Cu alte cuvinte, dacă ai o problemă cu simțurile (adică dacă ești nesimțit), consecința logică e că lumea îți pare pocită și nesalvabilă. Și uite cum m-am diagnosticat de una singură, fără ca măcar să îmi propun.

Leave a Reply

