Home » Jurnal » Planuri de sărbători

Planuri de sărbători

Mi-am făcut cumpărăturile de Crăciun pe 22 decembrie, ca anul trecut.

Facebook îmi amintește că acum un an pe vremea asta, eram în căutarea unui miracol:

Am ținut Solenoidul în mână preț de câteva clipe. L-am răsfoit şi l-am adulmecat. Nu are întocmai mirosul pe care mi-l imaginam, dar asta nu m-a făcut să îl doresc mai puțin.

După acele câteva clipe, m-a secerat din nou obişnuita mea lombalgie dreaptă, drept care a trebuit să părăsesc acea librărie în care intrasem şi să caut un loc spre a-mi odihni oasele.

Încă sunt în acel loc şi mă întreb dacă să mă întorc şi să cumpăr Solenoidul. Ezit atât fiindcă cei 75 de lei pe care i-aş scoate din buzunar (sau, mai bine zis, de pe card), coroborați cu numeroasele mele cheltuieli recente în aceeaşi sferă de plăceri neproductive, ar pleda pentru tabloul unui puseu maniacal. Totodată, dacă reuşesc să-mi înfrânez această poftă aproape viscerală, care mă ațâță de câteva zile bune, cred că mai am ceva şanse de a ajunge în Nirvana.

Totuşi…

Nu pot să bag mâna în foc că voi pleca de aici fără Solenoid. Ce o fi, o fi. Asta e. Nirvana nu e destul de încăpătoare pentru toată lumea.

Anul trecut l-am găsit. Anul ăsta, însă…

miracles

Şi iar mă dor şalele, şi iar m-am plimbat ca un coi într-o căldare pentru o sticlă de Cola, cinci clementine şi şapte banane. Şi de restul până la 18 euro, ceva dulce şi ingrediente pentru o pizza făcută de mine, care să nu aibă gust de carton, cum au alea congelate din comerț. Numai că anul ăsta n-am mai luat cârnați sticks şi n-am mai tânjit după Solenoid, ci după o ipotetică sticlă de Angelli Cherry pe care mi-aş fi dorit să o zăresc la raionul cu alcoale. Şi n-am zărit-o.

Mă uit în sacoşa de rafie albastră populată sporadic pe fundul ei de câteva produse şi mi se face silă. 18 euro pentru doi rahați de câine, care mă vor balona şi mă vor constipa şi-mi vor turna amorse de celulită pe fese. Înțeleaptă alegere. Nu mai frământ nimic (poate doar pe mine însămi), că n-am găsit decât drojdie chimică, adică epic fail, şi nici salată de boeuf fără boeuf nu mai fac. De lene în primul rând, și într-al doilea, pentru că investiția într-o farfurie de salată fără boeuf echivalează cu juma’ de drum cu autobuzul până la Paris. Așa că o să mă mulțumesc cu pizza, cu vin fiert, cu fursecuri și cu madlene. Că doar eu trăiesc Crăciunul în fiecare zi, nu numai trei zile pe an – care, cel mai adesea, pică și ca nuca-n perete. Da’ uite că totuși, om sunt și eu, adicătelea supus tendinței consumeriste universale, sub vraja căreia am prăpădit 18 euro în scopul nobil al digestiei festive. Mă cam urăsc, trebuie să recunosc.   Mai bine mergeam la anticariat să-mi iau cărți de banii ăia şi mâncam, ca şi până acum, ce găseam prin frigider; încropeam eu într-un fel sau altul o omletă, o porție de fasole şi o oală de paste și aș fi fost suficient de satisfăcută gustativ. Unde mai pui că dacă adăugam și o gofră mânjită cu untul ăla moale descoperit recent, cu 41% grăsime, și două-trei lingurițe de gem de căpșuni, nici că mi-ar mai fi rămas gândul la orice altceva din sfera culinară.

Dar nu, dom’le; mie mi-a trebuit musai pizza de Crăciun, de parcă m-ar fi făcut mama cu Silvio Berlusconi. Dacă mă gândeam vremelnic şi dacă mai puneam câțiva euro pe lângă ăia optişpe, pun pariu că pe 25 decembrie, aş fi putut să-mi desfăt simțurile cu o pizza ca la mama ei, în Sicilia sau măcar în Palermo. Dar aşa, cum mi-a fost lene să mă ocup de bunăstarea mea de sfârşit de an şi cum n-am coaie ca să merg cu autostopul până-n Andorra sau până la dracu-n ciuperci, o să mă pedepsesc cum se cuvine, stând în casă, rumegând cu nesaț la feculente, îmbătându-mă şi probabil bocind.

20161203_140204

Merry Mediterranean Christmas! Brăduleț suav la atingere, într-o pădure de pe lângă Aubagne

Leave a Reply

