Home » France » Franța la 17 ani

Franța la 17 ani


​”Niciodată nu am mai plecat atât de departe. Ciudat… Prima dată când am plecat mai departe decât de obicei a fost la Arad, la Olimpiada Națională de Franceză. Iar acum tot Franța este motivul pentru care nu dorm în patul meu.


Ceva mă leagă de Franța, asta e clar. Neîndoielnic, ştiu engleză mult mai bine decât franceză – şi, cu toate astea, la olimpiada de franceză am avut rezultate mai bune decât la engleză. (…)

Starea asta de linişte interioară, alături de lipsa vreunui sentiment, mă stânjeneşte. Ştiu că mai târziu voi regreta că nu m-am bucurat cum trebuie de această oportunitate. Cine ştie dacă voi mai vedea Franța vreodată?… Cine ştie dacă voi mai călători în străinătate vreodată?

Şi totuşi… Am impresia că locurile astea sunt parte din rutina zilnică a existenței mele, cu toate că nu e aşa. (…) Bulb rahidian… ce îndepărtate îmi par acum aceste noţiuni. Nu mi-aş dori decât să rămân în această villa albă pentru tot restul vieții. Să fiu deja mare şi să lucrez la spitalul din Biarritz, iar seara, când oraşul iluminat freamătă de suflete dornice de-o gură de aer, să mă întorc la villa mea albă şi înconjurată de palmieri, unde totul, de la parcare până la jaluzele, este automatizat. Nu înțeleg. Sufletul mi-e ori prea gol, ori prea plin… Ce îmi lipseşte, dacă îmi lipseşte?”

(august 2011)

Leave a Reply

