Home » Fără categorie » Cu tramvaiul 1 la Helsinki

Cu tramvaiul 1 la Helsinki

Scrie mare pe tramvaiul 1, pe un fundal albastru și în compania ilustrativă a unor poze stil carte poştală, 100 noi destinații din Bucureşti: Bordeaux, Copenhaga, Helsinki, Oslo. Eu când le-am numărat, mi-au ieşit numai patru, nu 100 (o sută), dar în fine, să zicem că aritmetica n-a fost niciodată punctul meu forte. Ia uite, dom’le, îmi zic, bag mâna-n foc că suntem singura țară din lume care efectuează curse internaționale cu tramvaiul. Şi ce mai curse! Nu până ici-colea, la Ruse ori la Cernăuți, ci pân’ aproape de Polul Nord geografic, de te dai jos din căruță şi te pomeneşti că-ți amuşină urşii polari sacoşa cu cabanoşi din Obor. Brava, doamna primar, se vede treaba că fluxul de turişti atraşi de mirajul ouălor goliatice a contribuit la îngrășarea considerabilă a vistieriei capitalei de-ți permise o asemenea investiție. Şi proştii ăştia ce țin insigna “Rezist” în piept de luni de zile, mai ceva ca doliul de la înmormântarea străbunicii, se-ngrămădesc ca minoritățile la corturi să strângă semnături pentru demiterea dumitale. Cine ne mai duce pe noi cu tramvaiul la Oslo dacă încalecă scaunul de edil vreun debil fără părere proprie pe teme constituționale? Hm?

Aaa. Era doar o reclamă la Blue Air, stați domoliți – puteți să țineți doliul în piept şi să semnați în continuare fără regrete. Sunt eu prea chioară şi nu văzusem de pe partea cealaltă a stației, culmea, taman sigla companiei aeriene și avionașul pricăjit de rigoare…

Ptii, ce nedreaptă e viața asta. Și ce mă entuziasmasem crezând că aveam să scot din buzunar numai un leu treizeci pentru a privi aurora boreală!

Leave a Reply

